غار دره آل یکی از مکانهای گردشگری مشهد می باشد که در ۴۵ کیلومتری شمال شرق مشهد, مسیر راه کلات واقع شده است. این غار زیبا و دیدنی با دره ای بزرگ و دیواره های مرتفع که چشمه ای در مجاورت آن قرار گرفته هر ساله میزبان هزاران گردشگر از سراسر جهان می باشد. دهانه این غار بسیار کوچک بوده و عمق آن حدود ۱۰۰ متر و عرض داخل غار نیز حدود ۱ تا ۳ متر است. دهانه ی آن نیز در جهت شمال و جنوب و در وسط شکافی بر روی سنگ ایجاد شده که دارای پرتگاههای بسیار خطرناکی است. غار دره آل دارای قدمتی بسیار طولانی بوده به گونه ای که کوهنوردان و گردشگران بقایای اسکلت انسانهای اولیه و ابزار آنها را در این غار پیدا کرده اند.

غار دره آل

نمایی زیبا از غار دیدنی دره آل در مشهد

 

غار دره آل

غار دیدنی دره آل در مشهد

غار دره آل از دیدنی های پرطرفدار روستای آل می باشد و در ابتدای جاده دره آل پس از روستاهای اندروخ و کارده قرار گرفته است و هر ساله طرفداران بیشماری با تور ارزان مشهد از این غار زیبا دیدن می کنند. ناگفته نماند مسیر جاده مشهد تا روستای آل آسفالت بوده بنابراین علاقه مندان  می توانند به راحتی از این غار بازدید نمایند. از ویژگی های بارز این غار تعداد بیشماری راه های فرعی است که هر راه فرعی خود به ۲ تا ۵ شاخه فرعی دیگر منتهی می شود.

 

غار دره آل

نمایی زیبا از غار دره آل

 

غار دره آل

نمایی دیگر از پیاده روی کوهنوردان به سمت غار دیدنی دره آل


هیوا کیش دیدنی ,مشهد ,زیبا ,فرعی ,بوده ,نمایی ,نمایی زیبا ,قرار گرفته منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کلبه ی رمان یک لینک دونی بزرگ و برتر فروش قالب وافل جی تی ای۹۷ پی ام سی چت بررسی فقهی نجوا در زبان اجنبی صحبت کردن PULSE اپل آیدی چوری ( همان النگوست)